بررسی آواز ایرانی,پایان نامه آواز ایرانی سنتی,پایان نامه آواز سنتی,پایان نامه بررسی آواز ایرانی,پایان نامه موسیقی,پایان نامه موسیقی آوازی,پایان نامه هنر آواز,موسیقی آوازی,موسیقی آوازی در ایران,موسیقی ایران
دانلود فایل بررسی موسيقي آوازي ايران
بخشی از مقدمه:اين تحقيق و مقاله در جهت كمك و بهتر شناساندن موسيقي اصيل و اوازي ايران براي تمام هنرجويان ودانشجويان موسيقي اوازي تهيه و گرداوري شده است.بنده ي حقير اين مفاله و تحقيق را با عنوان موسيقي آوازي گرداوري كرده ام چرا كه در بعضي ازكلاسهاي آواز ايراني كمبود هايي را در امر تدريس احساس ميكنم كه بسي جاي نگراني و گله دارد.از انجايي كه در موسيقي اوازي مباحث ونكته هايي تدريس نميشود تا هنرجوي موسيقي آوازي را با اين هنر اصيل بيشتر اشنا كرد لذا در اين مفاله وتحقيق بنده حقير به موضوع موسيقي اوازي پرداخته ام كه اين تحقيق ميتواند در جهت بيشتر اشتا كردن هنرجوي اواز كمك كند.در اين مقاله وتحقيق بيشترسعي شده است به مطالبي هر چند مختصر اما مهم و مفيد براي هنرجويان پرداخته شود.در فصل 1 به پيدايش موسيقي و مختصري از تاريخ موسيقي ايراني اشاره شده است. فصل 2 به مباني موسيقي اوازي و سازهاي موسيقي ايران مطالبي بيان شده است كه در اين فصل به موسيقي نواحي و فرمهاي موسيقي و دستگاههاي اواز پرداخته شده است.فصل 3 كه اهميت بسياري براي هنرجوي اواز دارد به مطالب فيزيك صدا و تمرينات اواز خواني وريتم وسولفژ بحث و پرداخته شده است.به فصل 6 رجوع ميكنيم كه هنرجو بعد از يادگيري رديفهاي اوازي و دانستن و فهميدن شعر به سراغ مكتبهاي اوازي مي رود كه اين فصل بسي بسيار مهم است.نقطه ي عطف موسيقي آوازي ايران برنامه ي گلهاست كه بنده حقير به اين موضوع مفصل پرداخته ام.در فصل پاياني مقاله به زندگينامه ي استاد بنان پرداخته ام كه يكي از كارهاي اجرا شده ي ايشان را در لوحي فشرده بهمراه جزئيات كه در دستگاه شور اجرا شده است ميتواند الگويي براي تمام هنرجويان موسيقي اوازي باشد.فهرست مطالب:مقدمهفصل اول: پيدايش موسيقي و مختصري از تاريخ ايرانپیدایش موسیقیمختصری از تاریخ موسیقی ایران فصل دوم: آناتومي حنجرهآناتومي حنجرهفيزيولوژي حنجرهفصل سوم: تاريخچه و مباني موسيقي ايراني و درباره ي سازهاي موسيقي در ايراندستگاهگوشه رديففرمفرم هاي موسيقي ايرانيموسيقي آئيني موسيقي روحاني (مذهبي)موسيقي ملي ايرانموسيقي فولكلور FOLK MUSIC يا موسيقي عاميانهموسيقي محليموسيقي مقاميساز چیستفصل چهارم: ريتم و سولفژ و تقسيمات صدايي و شناخت فيزيك صدا و تمرينات اواز خوانيریتم چیست؟ سلفژتقسیمات صدای انسانعلم سلفژ در موسیقیشناخت فیزیک صدا و حنجره و تمرینات آواز خوانیمراحل بوجود آمدن آواز آنچه كه آواز خوان بايستي بداند وعمل كندتحريرانواع تحريرانواع صداهاي انسان از لحاظ جنسيّت و وسعتتقسيم بندي اصوات زنان و بچّه ها از لحاظ وسعت و جنسيّت تقسيم بندي اصوات مردان از لحاظ وسعت و جنسيّت مايه و مفهوم تئوريك آنزير و روي يك مايه انواع مايـــه مايه هاي چپ و راست مطلوبيت توناليته مايه ها فرمول ورود و خروج از مايه هاي چپ و راست صداهاي ژوست (Just) و فالش (False)اصطلاح خارج خواندندياپازون و ارتباط آن با آوازخوانيفصل پنجم: شعر و موسيقيفصل ششم: آموزش رديفآموزش ردیفپرورش دقت و حافظه ایجاد خلاقیت و ابتکارفراگیری آخرین تجربه های استاد مبارزه و شجاعت راستی و حال اصیل بدیهه سرایی و جواب آوازشیوه اجرادستگاه شور، از دستگاههای موسیقی ایران فصل هفتم: تصنيفهاي قاجاري و مكتبهاي اوازي ايرانتصنیف های عهد قاجارمکتبهای آوازی ایرانفصل هشتم: نقطه ي عطف موسيقي ايران برنامه ي گلهاجِین لویسندستگاه شورفصل نهم: زندگينامه ي استاد بنانغلامحسین بناندوران کودکیفعالیت حرفهایسانحه تصادفازدواجترانه های ماندگارآوازهای ماندگارفیلم طوفان زندگیبنان و دیگرانمرگتخریب خانهآلبومهامنابع و مآخذ
پرداخت و دریافت فایل
برچسب ها:
موسیقی ایران بررسی آواز ایرانی موسیقی آوازی پایان نامه موسیقی پایان نامه آواز سنتی پایان نامه هنر آواز پایان نامه بررسی آواز ایرانی پایان نامه موسیقی آوازی موسیقی آوازی در ایران پایان نامه آواز ایرانی سنتی